King of Kings
Categorie lijst
King of Kings!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Meer van Beloved Daughter:

    Adonai

    Anointed Garden

    Anointed Place

       Daughter of the King

     Een Afgesloten Hof

    Eternity

      God's Rose Garden

   Hiding Place

    Hof van Eden

     Holy of Holies

  King of Kings

  Levend Water

Planet Earth

   Prayer Garden

    Psalms of David

   Rose Garden

    Royal Garden

Salvation 

   Secret Garden

Secret Place

    Song of Solomon

    Stille Plaats

  The Cross 

    Toevluchtsoord

    Worship the King

 

 

 
 
 
Het levende water:
 
 
 
 
 
Het levende water:
 
 
Johannes 4:10-15 10 Jezus zei tegen haar: 'Als u wist wat God wil geven, en wie het is die u om water vraagt, zou u hém erom vragen en dan zou hij u levend water geven.' ...-... 13 'Iedereen die dit water drinkt zal weer dorst krijgen,' zei Jezus, 14 'maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.' 15 'Geef mij dat water, heer,' zei de vrouw, 'dan zal ik geen dorst meer hebben en hoef ik ook niet meer hierheen te komen om water te putten.' (NBV)

Jezus heeft een bron van levend water waar u geen dorst meer van krijgt. De put die nooit op raakt. Hij biedt ons rein en zuiver water aan door Zijn genade. Vroeger moesten de mensen zich aan strenge wetten houden en offers brengen voor vergeving van de zonden. Een offer was vaak een dier, maar een dier kan onze zonde natuurlijk nooit dragen. De mens kon niet zelf naar God de Vader gaan. Jezus zelf als Gods Zoon is het offer. Hij stierf voor onze zonden en de dood kon hem niet vast houden . Omdat Hij zonder zonde was heeft Jezus Christus de dood overwonnen zodat wij naar de Vader mogen gaan. Daar mogen en kunnen we drinken bij de bron van levend water. Wat is het  mooi om zo dicht bij Hem van Zijn levend water te mogen drinken…. Bron van levend water die ons verlossing geeft en vrijheid en vreugde. Het water dat je leegte vult en als het gevuld is zal het niet zomaar weer leeg zijn! De wereld van vandaag vult je alleen met vies en vuil water. Lees wat er in de krant staat of op de televisie komt en waardoor je continu naar nieuw water verlangt en je dorst niet kan stillen. Jezus geeft ons levend water. Vraag Hem om dat levend water want Hij wil het ons aanbieden. Vraag om vergeving van uw zonden. Dat wil Hij u bieden door Zijn genade, want Hij is de weg al gegaan om het contact tussen u en God de Vader te herstellen. De weg naar God die er door onze zonden niet meer was heeft de Here Jezus weer hersteld door aan het kruis te gaan en na drie dagen weer op te staan en ons genade te bieden. Hij wacht tot wij bij Hem komen met onze rugzak en ons vuile hart. En in plaats van dat God dat hart hersteld, gooit God het oude hart weg en geeft Hij ons een nieuw en rein hart door Zijn genade.Hij weet waar we mee bezig zijn en wat door ons heen gaat zoals bij de Samaritaanse vrouw. Hij wist al dat ze getrouwd was zonder haar te kennen. Vertel Hem wat je dwars zit en wat je bezig houd. Hij die de dood in ging voor jou/ons, wil naast je staan en Zijn levend water aanbieden, zodat je met God verder mag leven! Vandaag zegt Hij tegen jou:  Drink mijn kind!     Amen.          

                                                     (Bron:Remi Tessensohn)

Reacties

Commentaar
Jouw naam/bijnaam
Website url
E-mail
Je Punt profiel
Dit is een verplicht veld
Domeinregistratie en hosting via mijndomein.nl